1e week van onze reis in Maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Tessa Schripsema - WaarBenJij.nu 1e week van onze reis in Maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Tessa Schripsema - WaarBenJij.nu

1e week van onze reis in Maleisië

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Augustus 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Lieve Allemaal,

Het is alweer een week geleden dat we met onze koffers op Schiphol stonden, wauw wat gaat de tijd ook snel! Vorige week woensdag was het dan eindelijk zo ver, we vertrokken naar Maleisië om daar eerst heerlijk een week vakantie te vieren. Ik werd gebracht door papa en mama en Mandy kwam ook nog heel lief van Texel om mij uit te zwaaien. We hadden om 18.15 uur op Schiphol afgesproken waar Naomi al met haar ouders op ons stond te wachten. We hadden de dag ervoor al thuis ingecheckt, dus hoefden alleen nog maar onze bagage af te geven. Natuurlijk kreeg ik weer een melding dat ik me moest melden bij de service desk... koffer 1 kg te zwaar... dus een paar schoenen eruit gehaald en bij Naomi in der handbagage gedaan en toen was het goed, haha! Fijn zo'n vriendin met nog wat extra ruimte in der handbagage koffer. Daarna kwam het moeilijke moment afscheid nemen, was even moeilijk maar we gingen daarna lachend door de douane.
Vlucht ging verder allemaal erg goed, helaas wel 1 uur vertraging, maargooed we hadden goeden plekken en kregen echt onwijs veel te eten.... Lekker twee films gekeken en wat proberen te slapen. Na een reis van 11 uur landen we dan in Kuala Lumpur! Daar ging het verder eigenlijk best snel en hadden we wifi dus konden we het thuisfront even laten weten dat we veilig geland waren.

Daarna een taxi genomen naar ons hotel, die we hadden geboekt voor 1 nacht. Prima hotel, hebben eerst even lekker gedoucht en op bed gelegen, was ongeveer 17 uur toen we daar aankwamen. Het kwam met bakken uit de hemel en vette onweer (regenseizoen hier...) Daarna even een rondje gelopen door China Town.. Je hebt hier verschillende culturen bij elkaar, dus dat is best leuk! We zijn meteen opzoek gegaan naar een bank... en moesten nog even inkomen in het Engels, dus Naomi vroeg naar een thingie in the wall.. hilarisch en die vrouw moest er erg om lachen. Ze spreken hier allemaal goed engels dus dat is fijn. Uiteindelijk een bank gevonden en even lekker gegeten. Toch best last van een Jed lag gehad, dus 's nachts om 15.00 uur klaar wakker. We leven hier namelijk 6 uur later dan bij jullie.

De volgende dag een bus genomen naar Penang, waar we onze reis zouden vervolgen. Heel toevallig lag het bus station onder ons hotel, dus konden we daar zo bustickets kopen. Om half elf zouden we met de bus vertrekking en de bus rit zou ongeveer 5,5 uur duren. Ze zijn hier niet zo van de tijd, dus de bus vertrekt dan ook gewoon niet tot dat hij helemaal vol zit... kortom we hebben een uur in die bus zitten wachten voordat hij vertrok. Na ongeveer 6 uur reden we dan eindelijk over de brug die ons naar Penang zou brengen. Wat een prachtig uitzicht! Aangekomen op het busstation hebben we een taxi genomen naar het hotel. Silvan een vriend van mij die ik heb leren kennen toen ik stage liep in Hotel Jan van Scorel is General Manager in het Glow Hotel in Penang, dus we hadden leuk bij hem in het hotel geboekt. 'S avonds met Silvan op pad en lied hij ons alle mooie plekken van Penang zien, handig hoor zo'n privé gids. Ze houden hier heel erg van kunst, dus je vind dan ook verschillende kunstwerken aan de muur. Hierna hebben we lekker Indisch gegeten en kennis gemaakt met verschillende curry's en andere lekkere dingen. Echt bizar, ze staan hier gewoon op straat te koken! Hierna nam Silvan ons mee naar een dakterras dat uitkeek over heel Penang, wauw wat een uitzicht! Hier heerlijk even bijgekletst en een drankje gedaan! De volgende dag hebben we een taxi gehuurd die 4 uur lang met ons mee ging en ons naar de mooie plekken van Penang bracht. Als eerst gingen we naar de tempel Kek lok si wat was gelegen op een berg. Onwijs mooie grote buddha, hier hebben we wat rond gekeken en genoten van het uitzicht. Tevens kon je hier in een boom je gelukswens inhangen, dus dit hebben wij dan ook gedaan! Daarna hebben we de Penang Hill gezien, hier ga je met een treintje heel stijl omhoog de berg op, waar je daar een onwijs mooi uitzicht had. En er liepen zelfs wilde apen! De cultuur die je hier vooral erg ziet in Mosilm. Dus je ziet veel vrouwen die een hoofddoek dragen en soms helemaal bedekt zijn behalve hun ogen.
Onze chauffeur was erg aardig en heeft ons daarna nog door de oude stad van Penang gereden, hij zei maar tegen Naomi take a picture, take a picture, dat we er een beetje gek van werden, maar het was lief bedoelt!'S avonds zijn we weer met Silvan wat gaan eten en heeft hij ons daarna afgezet bij een club. Want ja, we moesten natuurlijk ook even bekijken hoe het stap leven hier in elkaar zit. We kregen natuurlijk heel wat bekijks als twee blonden meiden. We hebben gelachen en de muziek was eigenlijk gewoon hetzelfde als in Nederland. Weer een hele ervaring rijker!
Helaas moesten ook wij wennen aan het eten, dus erge last van ons buik... Hierdoor zijn we 1 nachtje extra in Penang gebleven en zijn we daarna doorgereisd naar Langkawi.

Vanuit Penang gaat een boot naar Langkawi, duurt ongeveer 2,5 uur en is echt een speedboot! Hij gaat dan ook erg op en neer, waar Silvan ons al voor gewaarschuwd had, dus alleen een appel als ontbijt gegeten! En inderdaad waren verschillende mensen niet lekker geworden tijdens de boottrip. Uiteindelijke aan gekomen, onze koffers uit de boot geladen (we worden steeds handiger met beide 2 koffers en een rugzak!) de taxi weer genomen naar ons verblijf. Hier slapen we in een soort backpackers hostel. Erg leuk en het is heel primitief, maar dat maakt het juist zo leuk. Heerlijk 's middags op het strand gelegen, wat hadden we daar zin in! Die hadden we nog niet eerder gezien. 'S avonds even met papa en mama gebeld en gemeld dat alles hier goed gaat! De volgende dag hebben we een scooter gehuurd, was wel even wennen wat men rijd hier links! Natuurlijk zaten we nog geen 5 minuten op de scooter of we kwamen al een politie controle tegen, netjes mijn internationale reisbewijs laten zien en het was oke. Volgens ons snapte hij er niks van maar hij vroeg nog aardig waar we naartoe gingen. We hebben heel Langkawi over gereden, onwijs leuk! Ik reed en Naomi was voor de navigatie, goed teamwork! We zijn naar de Sky Bridge gereden, waar we met een kabelbaan naar boven gingen, wauw dat was best eng want we gingen hoog! Daar weer een onwijs gaaf uitzicht over Langkawi. Tevens zijn we daar ook de Sky Bridge natuurlijk op gegaan, dat wij ons afvroegen hoe ze deze ooit zo hoog gebouwd konden hebben. Hierna doorgereden naar Telega Tujuh, waar de Seven Wells zich bevind. Een waterval! We waren toe aan afkoeling dus meteen een duik genomen, heerlijk koud, schoon en verfrissend water. Daarna nog lekker rond gereden over Langkawi en 's middags nog een duik genomen in de zee. Nou mam, heb al aan je gedacht hoor, 1,5 week geleden liepen we nog de zee in op Texel, dat we zeiden wat zal het een verschil zijn qua temperatuur de zee hier en de zee op Bali! Nou hier kun je gewoon in 1 keer doorlopen, zonder dat het te koud is!

Nou lieve mensen, ik zit heerlijk op onze galerij en het is hier nu half 12. We hebben lekker uitgeslapen en doen vandaag nog even een chill dagje hier op het strand. Morgen vliegen we terug naar Kuala Lumpur waar we nog 1 nachtje zullen slapen en dan vliegen we door naar Bali!
We genieten echt volop en de tijd gaat zo snel! We worden hier gewekt door Kippen, die lopen hier gewoon vrij rond en ook hebben we koeien rondlopen. Echt bevriend met de kippen ben ik niet, zijn laatst ook al haf aangevallen, haha! Zitten beetje op een soort platteland. Nou ik ga weer stoppen, de tassen staan gepakt en we gaan even wat ontbijten in het stadje en daarna door naar het strand!

Veel liefs, uit Langkawi

• 19 Augustus 2015 - 19:22

Mandy:

Lieve meiden,

Een goed begin is het halve werk!
    Geniet ervan en dan op naar Bali.. :)

x

• 19 Augustus 2015 - 19:47

Mirjam:

Wat een mooi verslag, lieve Tes.
    Heel veel plezier en we blijven je verslagen lezen, met veel plezier. Kus.xx

• 19 Augustus 2015 - 20:36

Papa:

Hey Tes wat een gezellig verhaal om te lezen.

• 20 Augustus 2015 - 04:41

Mama:

Wat een leuk verslag Tes, en wat hebben jullie in een week tijd al veel meegemaakt! En dan is dit nog maar het begin. Goeie reis vanavond en morgen en een mooi begin op Bali!
    XXXX

• 20 Augustus 2015 - 11:13

Irene (IR):

hoi Tessa, wat verschrikkelijk leuk dit te lezen. Genieten he....lukt al aardig zo te zien. Goede trip naar Bali.
    xxxxx

• 23 Augustus 2015 - 17:01

Karin:

Ha die lieve Tes, Wat enorm leuk om zo via jouw verhalen mee te genieten! Wat zal het heerlijk zijn daar. Geweldige ervaringen, veel sightseeing, nieuw eten en zo'n andere wereld! Meiden, geniet ervan! Lukt dat ook een beetje in die villa? Veel plezier en een dikke pakkerd!