La Bella Vita! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Tessa Schripsema - WaarBenJij.nu La Bella Vita! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Tessa Schripsema - WaarBenJij.nu

La Bella Vita!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 September 2015 | Indonesië, Seminyak

Lieve Allemaal,

Hierbij weer een nieuw reisverslag en nu vanuit Bali!
Vrijdag 21 augustus zijn wij vertrokken vanuit Kuala Lumpur voor een vlucht van 3 uur naar Denpasar Bali! Daar aangekomen moesten we langs de immigratie, gelukkig hadden we al een visum wat een hoop tijd scheelde.
Hebben wel eventjes op de bagage moeten wachten, maar daarna konden we ook lekker doorlopen waar Tom & Max op ons stonden te wachten.
We hadden namelijk met andere vrienden die ook dezelfde minor als ons gaan volgen hier op Bali een Villa gehuurd voor 1 week. De eigenaar was Nederlands, dus die kwam ons ophalen.
Het verkeer was chaos, zoals bijna altijd hier op Bali. Meteen mooie dingen gezien en eenmaal bij de villa aangekomen wisten we niet wat we zagen. Het was zo mooi!!! Aangezien Naomi en ik als eerste aankwamen hebben we lekker de villa verkent en een kamer uitgekozen, nu konden we dan eindelijk een klein beetje onze koffer uitpakken.. want dat was in de week op Maleisië niet echt handig, aangezien we veel gereisd hebben.

'S avonds kwamen Simone, Jannik & Daniel aan. Erg leuk om elkaar nu dan echt op Bali ook te zien! Lotte kwam woensdag bij ons in de villa, want die was nog lekker met haar vriend op vakantie. We hebben lekker even wat Bintang biertjes gedronken en een kaart spelletje gedaan en zijn toen lekker gaan slapen.
De volgende dag hebben we heerlijk een chill dag in de villa gedaan. Heerlijk je bed uitkomen en meteen een duik nemen in ons privé zwembad.. jaa wat een luxe zeg! 'S avonds kwam Lotte gezellig even langs met Jasper (haar vriend) en zijn we uiteten geweest bij La Plancha. Dat is een strandtentje in Kuta waar je heerlijk op het strand kunt zitten in allemaal verschillende kleuren zitzakken. Heerlijk even met z'n alle gegeten en meteen wat mooie dingen van Bali gezien.
Zondag hebben we de taxi gepakt naar Kuta Beach, heerlijk een dag in het zonnetje gelegen en gezwommen. De stroming hier is wel echt sterk, dus we moeten goed oppassen waar we kunnen zwemmen en niet, dit staat ook allemaal netjes aangegeven met rode vlaggen. Hierna hebben we nog even wat gegeten en gedronken in een resort dat ook heerlijk een zwembad had, waar we nog even een duikje hebben genomen.

Maandag stond er een cultuur dagje op de planning, dit hadden we geregeld met die eigenaar van onze villa, hij nam ons mee naar een mooie Tempel in Uluwatu. Hier moesten we dan ook onze sarong ombinden. Deze had ik al van mama gehad, toen zij op Bali was geweest drie jaar geleden. Dankjewel Mam! We hadden daar een geweldig uitzicht en er liepen ook allemaal wilde apen rond. Alle zonnebrillen veilig gesteld, want de apen waren totaal niet verlegen.
Hierna hebben ze ons meegenomen naar een mooi klein strandje, waar we eerst een stukje voor naar beneden moesten lopen. Hier hebben we even lekker gezwommen.
Daarna heeft Tom ons meegenomen naar de Four Seasons, een onwijs mooi resort waar we gezellig met z'n alle wat hebben gedronken als afsluiting op onze gezellige dag. Tevens was hier ook weer een zwembad bij dat uitkeek over het strand.
'S avonds hebben we even het uitgaansleven geprobeerd in Kuta. Was erg gezellig, helaas alleen niet heel druk.
Na zo'n heftige dag waren we natuurlijk wel weer toe aan een chill dag in de villa, 's avonds heeft Rico (de business partner van Tom) voor ons een heerlijke barbecue geregeld. Super gezellig en heerlijk gegeten.
Woensdag kwamen Lotte en Jasper bij ons in de villa, Jasper vertrok die avond weer terug naar Nederland). We zijn rond 5 uur onverwachts met Tom en Rico naar een strandje gegaan en hebben daar heerlijk wat gedronken. Dit strand stond vooral bekend om het honden strand. 'S avonds zijn de meiden met Lotte meegegaan om Jasper weg te brengen en daarna hebben we nog even in Seminyak wat met elkaar gegeten.
Donderdag zijn we gaan surfen bij Seminyak beach. We kregen 2 uur les en daarna hadden we de gelegenheid om zelf nog wat te proberen. Er gingen drie leraren met ons mee. Eerst oefenen op het strand en daarna de zee in. Wat een gave ervaring en het is moeilijker dan het lijkt! Maar ik heb een paar keer gestaan! Helaas wel een goede blauwe plek overgehouden op me arm, maar ach dat gaat ook wel weer over.
Vrijdag hebben we nog een lekkere dag gehad in de villa en zijn we rustig aan weer gaan inpakken
Rond een uur of 17 uur zijn we naar het Puri Saron Hotel gebracht, wat ons verblijf zal zijn voor de komende 10 weken. Hotelkamers zien er allemaal modern uit en de bedden slapen ook lekker (zeker belangrijk!).
Zaterdag zijn hebben we scooters gehuurd en zijn we op de terugweg al meteen verdwaald. Waar je normaal gesproken een half uur over doet hebben wij minstens 2 uur over gedaan, achja zo zie je nog wat moois van het eiland en we hebben erg gelachen!

Dat was weer even de update van afgelopen week! Ik zal proberen om eind van deze week weer een nieuw verslag te schrijven over onze eerste week op school! Want ja lieve mensen, het harde leven is hier nu ook begonnen!

Heel veel liefs vanuit Bali

• 01 September 2015 - 12:27

Mama:

Tes, wat een belevenissen allemaal. En wat heerlijk dat je er zo van geniet!
    Leuk dat je alles met ons deelt en dat we zoveel contact hebben. Lang leve de social media!
    Succes op school en veel plezier met iedereen verder!

Dikke kus..........mama

• 02 September 2015 - 19:25

Papa:

Tes weer een leuk verslag om te lezen ga zo door.