Zon, Zee, Strand, Weekendjes weg & school! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Tessa Schripsema - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Strand, Weekendjes weg & school! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Tessa Schripsema - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Strand, Weekendjes weg & school!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Oktober 2015 | Indonesië, Denpasar

Lieve Allemaal,

Sorry voor het lange wachten op een nieuw reisverslag! De laatste was namelijk alweer 4 weken geleden! Ondertussen zit ik alweer 8 weken op het mooie Bali. En wat heb ik het hier naar me zin!
De afgelopen 4 weken heb ik weer hele mooie dingen gezien en ben ik door Bali gereisd. Natuurlijk gaan we doordeweeks gewoon naar school en zitten we ook regelmatig aan ons huiswerk. Want ja, dat moet ook gewoon gebeuren.

Op vrijdag 18 september hadden de jongens hier in het hotel een voetbal wedstrijd georganiseerd. De Nederlanders tegen het Balinese personeel van het hotel. We gingen met een hele club op de scooter erheen en ik heb zelfs nog als enige vrouw mee gedaan. Ja meiden van Koedijk Vrouwen1, ik heb jullie zeker gemist!

Zaterdags ben ik samen met Naomi vroeg op de scooter vertrokken richting Tabanan. In Marga een plaatsje vlakbij Tabanan hadden we een schattig bungalowtje gezien waar we voor een nachtje zouden verblijven. Het was nog een hele speurtocht op de accommodatie te vinden, maar het is ons gelukt! Het was een hele tocht op de scooter richting Tabanan, maar hebben wel veel mooie rijstvelden etc. gezien. Nadat we waren ingecheckt hebben we onze spullen achtergelaten en zijn we op de scooter richting Jutuluwih gereden, onwijs mooie rijstvelden en een prachtig uitzicht! Hier hebben we dan ook even heerlijk geluncht en genoten van het mooie uitzicht. Hierna zijn we naar Batukau gereden, een hele mooie oude tempel die is overgenomen door de natuur. Ook hebben we nog een warm waterbron bezocht, alleen deze viel helaas een beetje tegen.
De volgende dag hebben we nog een monument bezocht, waar de Nederlanders tegen de Balinese hebben gevochten.

We hebben hier vaak 3 a 4 dagen school en 1 dag vrij in de week. Tevens worden er ook fieldtrips georganiseerd. Op dinsdag 22 september hadden we een fieldtrip naar Taman Bhagawan in Nusa Dua. Dit is een evenementen locatie voor feesten en partijen. De locatie kijkt uit op het strand en heeft een mooi zwembad. Zus, wat zou het gaaf zijn om daar ooit een bruiloft te mogen organiseren!

Vrijdag 25 september hadden we module diner met de hele school. We werden opgehaald met busjes, dus dat was heerlijk! Toen we aankwamen, dacht ik eerst waar hebben ze ons heen gebracht, haha! We waren namelijk op een manege, overal paarden. De manege was echt heel luxe in opzichte met de rest van Bali! Maar toen we wat verder liepen kwamen we bij het restaurant en hebben we gezellige avond gehad met een lekker diner buffet! Rond een uur of 22.30 zijn we weer richting het hotel gegaan, want dezelfde nacht gingen we met een groep van 15 man de Mount Batur beklimmen. We werden om 2 uur 's nachts opgehaald. De tocht omhoog begon met een verharde weg omhoog en halverwege moesten we omhoog verder klimmen. Was best een hele klim omhoog, maar we hebben het gehaald! Boven op de vulkaan (die op moment niet actief is) werden we beloont met een prachtige zonsopgang. Wat een geweldige ervaring was dat! Heerlijk een warm kopje thee gedronken en nadat de zon op was via de andere kant van de vulkaan weer naar beneden gelopen. Eenmaal weer thuis zijn we nog even lekker gaan slapen!

Verder hebben we zondag een heerlijk dagje strand gedaan. Lekker relaxen en nog even over de markt in Seminyak gelopen.

En toen was het tijd voor de Gili's samen met Naomi. 's Ochtends vroeg om 7 uur werden we opgehaald en reden we richting de boot. Daar moesten we alleen nog 1,5 uur wachten tot dat de boot kwam. We gingen met de snelle boot.. nou dat kon je ook wel voelen! Haha, we gingen lekker heen en weer, maar waren goed voorbereid dus hadden alvast een pilletje tegen zeeziekte ingenomen! Na 2 uur varen kwamen we aan op Gili Air waar we 1 nachtje zouden verblijven. Het enige vervoer wat ze op de Gili eilanden hebben is een fiets en paard en wagen, hilarisch om te zien. Dus zijn we met paard en wagen naar ons hotel gebracht. Heel leuk bungalowtje met een zwembad erbij! We hebben meteen fietsen gehuurd en zijn het eiland over gefietst. Best raar om na 7 weken weer op een fiets te zitten! Gelukkig zijn we ervaren fietsers dus konden we de wegen daar makkelijk aan, haha! (die waren namelijk niet allemaal even best). Halverwege zijn we gestopt bij een leuke strandtent waar we heerlijk op een luxe bedje gelegen hebben met een lekker vers geperst sapje. 's avonds zijn we lekker in onze mooie jurkjes op de fiets een hapje gaan eten, was namelijk een tentje waar live muziek was dus daar hebben we lekker de hele avond gezeten.
De volgende dag werden we om 9 uur opgehaald om te gaan snorkelen. De kapitein haalde ons uit het hotel op en bracht ons naar de boot. Er ging nog een andere man met ons mee, die met ons mee het water in ging, om de mooiste plekjes te laten zien. En ja lieve mensen, we hebben met schilpadden gezwommen! WAUW! Echt een hele belevenis! Natuurlijk ook mooie vissen en koraal gezien. De kapitein zetten ons af op Gili Meno, waar we lekker konden lunchen. Na de lunch werden we afgezet op Gili Trawangan. Hier hadden we ook een leuk bungalowtje voor 1 nachtje geboekt. s'Middags heerlijk op het strand gelegen en 's Avonds heerlijk cocktails gedronken met een super goede live band! Wat zijn deze eilanden mooi en wat een rust! Heerlijk geen auto's en scooters, dus de lucht is ook een stuk schoner dan hier in Denpasar.
De volgende dag hebben we ook hier weer fietsen gehuurd en zijn we in 1,5 uur het eiland weer over gefietst. De eilanden zijn ook allemaal niet heel groot, dus je kunt eigenlijk alles zien in 1 dag. Om 15 uur moesten we ons weer melden bij de boot en zijn we weer richting Bali gegaan.

Die maandag moesten we natuurlijk gewoon weer naar school. Dat gaat ook allemaal door, school gaat prima! Hebben soms lange dagen en soms maar dagen van 1,5 uur. Na schooltijd is er altijd wel eerst huiswerk wat we moeten maken... Maargoed dat hoort er natuurlijk ook bij! Dat is niks anders dan in Leeuwarden.

Dinsdag 6 oktober gingen we met school weer op fieldtrip. Dit keer gingen we the 7 temples bezoeken. Dit was een nieuwe fieldtrip, die ze dit jaar voor het eerst georganiseerd hadden. Toen we aankwamen rijden met de busjes, dachten we allemaal waar zijn we nu weer beland. Het leek wel een soort rimboe... Er was eigenlijk weinig te zien en de organisatie was ook niet al te best. Er stonden op verschillende plekken een soort overkapping van bamboe palen. Het was niet heel bijzonder en er was ook weinig schaduw, dus we waren blij dat we weer naar het hotel gingen!

S'avonds nog even gezellig bij Big Papa (de warung naast het hotel) gezeten en wat gedronken samen met nog wat andere studenten en natuurlijk onze Balinese vrienden die er ook elke avond zitten. Is er altijd gezellig!

Op donderdag 8 oktober ging ik voor een lang weekend naar Nusa Lembongan! We gingen met een groep van 10 man (7 jongens en 3 meiden). Hadden leuke bungalowtjes geboekt met een heerlijk zwembad erbij. Het uitzicht vanaf onze bungalow was prachtig! Ik heb zelfs de volgende dag me wekker gezet om 6 uur, om de zonsopgang vanaf mijn balkon te kijken, was zeker de moeite waard! Op Nusa Lembongan rijden wel auto's en scooters. Bij aankomst op het eiland werden we opgehaald door de eigenaar van ons hotel. Het was een soort truck, met achterin twee lange banken waar we allemaal op konden zitten. Het was niet overdekt, dus heerlijk een windje en zijn we het halve eiland overgereden om bij ons hotel te komen. s' Avonds gingen we lekker uiteten bij Sandy Beach, een moderne Beach club. S'avonds nog even bij het zwembad gezeten en toen lekker gaan slapen. De volgende dag gingen we lekker snorkelen met z'n alle. Hilarisch met z'n alle op een speed boot! Weer hele mooie dingen gezien onderwater en een gezellige dag gehad. Eind van de middag hebben we scooters gehuurd en zijn we beetje het eiland over gereden. 's Avonds gegeten in een restaurantje dat gelegen was bovenop een berg en uitkeek over het eiland.
De volgende morgen zijn we met de scooters rond gaan toeren. Je kon via een brug naar het naastgelegen eiland. Daar hebben we dan ook verschillende mooie plekken bezocht en heel wat foto's gemaakt uiteraard! S'avonds lekker wat gegeten in een mooi Beach resort, waar ze ook een buiten bioscoop hadden, dus ook nog even heerlijk in een ligstoel film gekeken. De laatste dag hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen en gerelaxt.

En toen was het dinsdag eindelijk dan zo ver, we gingen met school raften! Daar hadden we toch wel erg naar uitgekeken. We kregen een leuke instructeur mee op de boot en hebben veel lol gehad. De baan zelf mocht van ons wel iets heftiger, maar alsnog was het leuk!
Klaske was ook jarig deze dag, dus we hadden 's avonds nog een feestje in de warung met taart, slingers en mooie feesthoedjes.

Woensdag hadden we lekker vrij en ben ik samen met Naomi, Ilse en Jettie gaat duiken in Amed. Voor het eerst gedoken in me leven en wat een geweldige ervaring! Zo bijzonder om echt tussen de vissen te zwemmen, is toch wel iets anders dan snorkelen. We zijn tot 7 meter diep geweest en hebben ook een gezonken schip bekeken. Heel gaaf!

In een maand toch alweer veel dingen gedaan en gezien. Ik vermaak me zoals jullie kunnen lezen nog steeds prima hier! Helaas nog maar minder dan 4 weken te gaan, wat gaat de tijd hard als je hier zit. Gelukkig hebben we gisteren ons assignment voor school afgekregen en kan ik zeggen dat ik nu heerlijk een week vakantie heb!! :)

Morgen landen Papa & Mama, dus dan ga ik naar het vliegveld om ze op te halen. We hebben alweer heel wat dingen in de planning, dus gaat onwijs gezellig worden. En volgende week donderdag zie ik dan ook eindelijk me lieve zus & Pascal weer!

Veel liefs & zonnige groetjes vanuit Bali
xxxxxxxx